Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 33

Thread: Wat wil Morrison nu eigenlijk ?

Inactive Member Gently's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Oh!:

In ieder geval weinig die me bij zijn gebleven. Ene oor in, andere oor uit. Kelly, Seagle, Nicieza, Lobdell, Waid... ik kan me het verhaal Onslaught nog vaag herinneren, maar de rest... neu.

</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

Hoewel het ook niet mijn favoriete schrijver is, denk ik dat Lobdell een behoorlijke run heeft gemaakt. Age of Apocalypse zelfs niet?
    Memorabel vind ik oa de afhandeling van de dood van Illyana, top issue!

Enne...comics lees je...gaan niet je oor in..getver...vandaar dat sommige zo snel verkleuren... [img]smile.gif[/img]

Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Exclamation

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> originally posted by Gently
    Hoewel het ook niet mijn favoriete schrijver is, denk ik dat Lobdell een behoorlijke run heeft gemaakt. Age of Apocalypse zelfs niet?</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

Nog niet zolang geleden zou ik het met je eens geweest zijn.

Inmiddels heb ik al wat gaten gedicht in mijn verzameling met het werk van Claremont. Wanneer ik dan de 'befaamde'Lobdell run uit de jaren negentig lees dan steekt dat echt heel magertjes af bij het werk van oom Chris. Age of Apocalypse ben ik ook met andere ogen gaan bekijken. Grafisch is het natuurlijk geweldig met het werk van Joe Madureira en Roger Cruz maar qua verhaal is het toch stukken minder geworden.

Probeer het zelf maar eens zou ik bijna willen zeggen.

Inactive Member MidgardSerpent's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Gently:

Hoewel het ook niet mijn favoriete schrijver is, denk ik dat Lobdell een behoorlijke run heeft gemaakt. Age of Apocalypse zelfs niet?
    Memorabel vind ik oa de afhandeling van de dood van Illyana, top issue!

Mee eens, waren toch best goeie nummers, dat ene soapy father/daughter nummer van Xavier en Jubilee waar Xavier tijdelijk weer kan lopen vond ik ook 1 van Lobdells hoogtepunten in zijn uncanny run.

Nog even over de doelgroep van comics, iedereen zit te zeuren dat er meer comics voor 8-jarigen moeten komen of dat de huidige strips meer gericht op die groep moet zijn, maar ik weet niet zeker of dat wel zo'n goed idee is, feit is dat de lezers ouder zijn geworden maar is dit zo slecht dan? Het probleem ligt meer bij feit dat er niet genoeg nieuwe lezers worden gekweekt, niet bij de hogere gemiddelde leeftijd, ik bedoel ik vind het wel lekker zo, een vrij intelligente en belezen kritische doelgroep. En begrijp me niet verkeerd, hoe meer lezers hoe beter natuurlijk. Ik bedoel niet dat een kleine stervende elite een goeie zaak zou zijn ofzo. Maar misschien moeten comics zich meer richten op het werven van de 13/14 and up- groep dan op 8-jarigen. Ik bedoel het niet neerbuigend ofzo maar ik betwijvel of ik in hetzelfde zou zijn geinteresseerd als een 8-jarige (hoewel er natuurlijk ook heus wel series zijn die dat wel kunnen) en dan loop je het grote gevaar van het "dumbing down" van strips om maar telkens rekening te houden met die 8-jarigen. Joe Q zei het zelf ook al eens dat de 10-jarige comic-lezer een mythe is geworden en dat ze zich eigelijk meer gingen richten op de 14jarigen.

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by MidgardSerpent:

Nog even over de doelgroep van comics, iedereen zit te zeuren dat er meer comics voor 8-jarigen moeten komen of dat de huidige strips meer gericht op die groep moet zijn, maar ik weet niet zeker of dat wel zo'n goed idee is, feit is dat de lezers ouder zijn geworden maar is dit zo slecht dan? Het probleem ligt meer bij feit dat er niet genoeg nieuwe lezers worden gekweekt, niet bij de hogere gemiddelde leeftijd, ik bedoel ik vind het wel lekker zo, een vrij intelligente en belezen kritische doelgroep. En begrijp me niet verkeerd, hoe meer lezers hoe beter natuurlijk. Ik bedoel niet dat een kleine stervende elite een goeie zaak zou zijn ofzo. Maar misschien moeten comics zich meer richten op het werven van de 13/14 and up- groep dan op 8-jarigen.

Heel juist. Maar ik zie Morrison's manier van schrijven niet bepaald interessant wezen voor 14 jarigen. Zoals hij schrijft, wordt de doelgroep van puber naar mature.

Is dat slecht? Nee, dat hoeft niet zo te zijn. Maar, en dit is een hele belangrijke maar, met de huidige verhaallijn wordt wel heel duidelijk gebroken met de oorspronkelijke doelgroep.
    Waar ik speciaal mijn twijfels over heb mbt Morrison is het feit dat de overgang nogal zwart/wit is. Een schrijver als Grant zou de capaciteiten in huis moeten hebben om dit veel subtieler aan te pakken waardoor de bestaande doelgroep uitgebreid wordt en niet verschuift.
    Het ergste hiervan is dat hij in andere series heeft laten zien dat hij die capaciteiten heeft.

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Morlun:

Nog niet zolang geleden zou ik het met je eens geweest zijn.

Inmiddels heb ik al wat gaten gedicht in mijn verzameling met het werk van Claremont. Wanneer ik dan de 'befaamde'Lobdell run uit de jaren negentig lees dan steekt dat echt heel magertjes af bij het werk van oom Chris. Age of Apocalypse ben ik ook met andere ogen gaan bekijken. Grafisch is het natuurlijk geweldig met het werk van Joe Madureira en Roger Cruz maar qua verhaal is het toch stukken minder geworden.

Probeer het zelf maar eens zou ik bijna willen zeggen.

errr...ik verdedigde de post-Claremont arc's omdat er goede verhalen bij zitten. Claremont's run blijft de absolute top wat tot op heden in geen enkele opzicht verbeterd is, qua arc of single-issue.

Proberen hoef ik het niet, ik heb laatst alle UXM weer herlezen [img]smile.gif[/img] (en dan bedoel ik ook alle

Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Talking

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">&lt;font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif"&gt; originally posted by Midgardserpent
    Het probleem ligt meer bij feit dat er niet genoeg nieuwe lezers worden gekweekt, niet bij de hogere gemiddelde leeftijd, ik bedoel ik vind het wel lekker zo, een vrij intelligente en belezen kritische doelgroep. En begrijp me niet verkeerd, hoe meer lezers hoe beter natuurlijk. Ik bedoel niet dat een kleine stervende elite een goeie zaak zou zijn ofzo. Maar misschien moeten comics zich meer richten op het werven van de 13/14 and up- groep dan op 8-jarigen.&lt;/font&gt;</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

De twee dingen die je nu noemt hangen wel samen. Nieuwe lezers komen niet omdat wanneer ze een comic openslaan ze geconfronteerd worden met een verhaal waar ze a) de ballen niet van snappen en b) waarvoor je vaak een hogere studie in de continuiteitsleer gevolgd moet hebben (uitzonderingen daargelaten). De comics van met name Marvel zijn zich zoals eerder genoemd in deze topic teveel aan het richten op de oudere lezer. Dat is wel leuk voor de lezer die van mening is dat zijn helden met hem mee moeten groeien maar ondertussen wordt de nieuwe generatie vergeten.

Comics moeten zich ook richten op die doelgroep onder de 12. Nieuwe lezers kunnen het makkelijkst geworven worden onder de 12 jaar omdat een kind dan nog open en onbevangen tegenover al wat nieuw is staat. En feit is wel zo dat een goede comic/strip bij zowel volwassenen als kinderen aan kan slaan.

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">&lt;font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif"&gt; originally posted by Gently
    Proberen hoef ik het niet, ik heb laatst alle UXM weer herlezen (en dan bedoel ik ook alle&lt;/font&gt;</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

Wow! Heb ik je wel gelezen maar viel mijn 20 eurocent niet helemaal. I stand corrected! [img]smile.gif[/img]

Ging het trouwens niet over Morrison in deze topic? [img]wink.gif[/img]

<font color="#cc6600" size="1">[ July 21, 2002 05:44 PM: Message edited by: Morlun ]</font>

Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar
    Pooh pooh en dat allemaal om XMen en Morrison!?
    Geintje! Trouwens waarom hoor ik de Invisbles die hards , die blijkbaar wel allemaal NXM hebben geprobeerd nooit over JLA, Hoe was GM daar?? Ik heb er tamelijk veel goeds van gehoord, Wie schijnt zijn of haar licht over die periode van JLA??
    Enne Dennis/Morlun je weet ik ben tamelijk een CC adept maar het wass toch wel degelijk Len Wein die de geestelijke vader van Wolverine is.
    Enne voor Gently als jij als die nummers weer hebt herlezen wat vind jij dan van CC nu op XXM??? En zie jij al wat hints wat CC nog wilt vertellen, want jij hebt nu weer zo'n 17 jaar CC verhalen vers in het geheugen..nog leuke foutjes ondekt?

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Defunkt:
    Pooh pooh en dat allemaal om XMen en Morrison!?
    Geintje! Trouwens waarom hoor ik de Invisbles die hards , die blijkbaar wel allemaal NXM hebben geprobeerd nooit over JLA, Hoe was GM daar?? Ik heb er tamelijk veel goeds van gehoord, Wie schijnt zijn of haar licht over die periode van JLA??

JLA is het eerste werk van Morrison dat groot publiek had. Hoewel lang van stof (hij had erg veel tekst, ben Olav maar even voor) is mijns inziens het werk briljant. Als je verhalen moet schrijven over een team met zoveel verschillende karakters, maar dit domweg perfect doet dan verdien je veel krediet.

Hoewel zijn 'finale' nogal een anticlimax was, zijn zijn 1e 2 jaar sterk en hebben zeer goeie concepten. Ga niet uit van Single issues, maar van arcs die wel eens 6 delen duren.

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Defunkt:

Enne Dennis/Morlun je weet ik ben tamelijk een CC adept maar het wass toch wel degelijk Len Wein die de geestelijke vader van Wolverine is.

True. Maar! Len Wein heeft alleen een mannetje geschets in een zwart/gele pyama, Claremont heeft het karakter ingevuld.

Enne voor Gently als jij als die nummers weer hebt herlezen wat vind jij dan van CC nu op XXM???

Wel, dit zal je misschien verbazen, maar ik heb nog geen enkele XXM ingekeken. Ik heb het vooral laten liggen dankzij mijn huidige X-Men apathie en ergens een beetje met de stille hoop op een JP uitgave. Maar wat ik erover gelezen heb, geeft mij het idee dat ik maar snel eens comicasa moet bezoeken...

Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

<BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Gently:

Wel, dit zal je misschien verbazen, maar ik heb nog geen enkele XXM ingekeken. Ik heb het vooral laten liggen dankzij mijn huidige X-Men apathie en ergens een beetje met de stille hoop op een JP uitgave. Maar wat ik erover gelezen heb, geeft mij het idee dat ik maar snel eens comicasa moet bezoeken...
    HA! Meestal sta ik verbaast over al die Marvel kennis en die Marvel linkjes die je hebt/weet dus ga vooral NIET XXM lezen kan ik je toch nog eens toppen!!

Serieus, als je CC toch weer lekker aan het werk wilt zien dan is XXM echt een aanrader. Ik vond een hele tijd CC tamelijk matig werk afleveren en het leek of hij het moest afleggen tegen mensen als GM, WE enz. Of hij de aansluiting mistte, maar gelukkig gaat hij gewoon zijn eigen weg en das maar ook de beste manier vooral als hij om de personages geeft zoals XM, dan levert hij ouderwets degelijk werkaf .Een triester geval is JB, met Lab rats eigenlijk hadden we dat allemaal al eens gezien in Next Men. Jammer want ik was een enorme fan van JB in de jaren 80.

Inactive Member maddeath7's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Even terugkomen voor de jongere lezers: